Hitta fler köpare via sociala medier

Det är lätt att underskatta hur mycket du själv kan påverka spridningen av din bostadsannons i sociala medier. Ta vara på chansen och ta del av mina tips nedan! 👏

Vad avgör spridningen i sociala medier?

Facebook har en algoritm som bestämmer vilka och hur många personer som ska se ett inlägg. Facebook har valt att prioritera film-inlägg i sin algoritm vilket gör att de får en stor fördel jämfört med inlägg som består av bilder, länkar eller text. Film får i snitt hela 12 gånger mer spridning än inlägg med bild/text på Facebook och Instagram! Det gör att en bostadsfilm automatiskt når ut till många fler personer och på så sätt får bättre spridning än ett vanligt bild eller textinlägg.

Men det finns såklart andra saker i algoritmen som påverkar spridningen på ditt inlägg. Viktigast är delningar, men nästan lika viktigt är kommentarer och sist i ordningen kommer gillningar. Jag misstänker att du sett inlägg där det står “tagga en kompis som…” eller något liknande. Dessa inlägg får ofta en enorm spridning för att det är så många som kommenterar inlägget, vilket gör att algoritmen ser det som ett populärt inlägg och då visar det i fler personers nyhetsflöden. Samma sak gäller för delningar och gillningar.

Du kan hjälpa till att öka spridningen

Det första jag såklart måste nämna är att använda dig av film/video istället för en bild. Idag är det väldigt svårt att fånga vårt intresse när vi skrollar i våra flöden vilket också ger rörligt material (film) en stor fördel för att få folk att haja till och stanna upp. Ett nytt inlägg kan i början behöva lite hjälp på traven för att ta fart ordentligt och få mycket spridning. Genom att du själv delar, kommenterar och gillar inlägget så kommer det visas i fler personers flöden. Om du dessutom har familj, släkt eller vänner som också kan dela, gilla och kommentera så kommer inlägget garanterat att börja ta fart!

När man lägger ut inlägget bör man skriva något positivt och som uppmanar andra att interagera med inlägget. Jag hade skrivit något i stil med ”Nu säljer vi vår fina lägenhet! 🤩 Tagga någon som skulle trivas bra här! [länk till bostadsannonsen]” och sen såklart ha med filmen i inlägget.
Värt att tillägga är att det inte räcker med att lägga in en länk i till din bostadsfilm i inlägget, utan för att ditt inlägg ska boostas av algoritmen så behöver filmen laddas upp på Facebook/Instagram så att den kan spelas upp direkt i flödet. Men vi finns alltid redo att hjälpa dig om det dyker frågor när din bostadsfilm ska läggas ut! 👌

Andra populära inlägg

Vad innebär homestyling?

Det är många som funderar på vad homestyling innebär och vad det egentligen gör för försäljningen av en bostad. Är det värt den extra kostnaden

Läs mer

Therése Karlsson

Certifierad Inredare & Homestylist

Jag lyfter fram det bästa i din bostad och hjälper dig att skapa hemtrevliga intryck.

Besökarnas favoriter
Våra guider

Så kan du tjäna mer pengar på din bostadsaffär!

Behöver du hjälp?

Bostadsfilm

Home styling

Stylingtips

STARTA

0$

Tack, nu har du fått ett mail från oss! Om du inte hittar det, kolla skräpposten.

Beräkna ditt pris

[item-282_quantity] 




Du behöver kontakta oss för att få ett korrekt pris, detta blir en uppskattning.


Välj ett alternativ för att gå vidare

NÄSTA

Hur mycket extra kan du tjäna?

[item-268_quantity] KR

Ställ in bostadens uppskattade utgångspris



Du uppskattas tjäna [item-268_price] KR extra 🎉



Du uppskattas tjäna 

[item-268_price] KR extra 🎉


Välj ett alternativ för att gå vidare

NÄSTA

Nu snackar vi!

Du uppskattas kunna tjäna:

Du uppskattas tjäna: [item-268_price] KR extra 🎉

Du betalar endast: [total] KR

Bostäder som sålts med våra bostadsfilmer har en snittökning på 16% från utgångspriset, jämfört med med genomsnittet som ligger på 12%. Detta betyder att en budgivning i snitt genererar 25% mer pengar för bostäder som använder sig av bostadsfilm. Observera att denna beräkning görs utifrån historisk försäljning och att det inte finns några garantier för ett ökat slutpris.

Bostadsfilm.se får ta del av informationen från formuläret

Sammanfattning

Beskrivning Information Antal Pris
Rabatt :
Total :

SKICKA